Nare grap van buurman + een bruin jasje voor deze witte frisse jongen

Vandaag in ons bakkie:

  • Een leeg blikje halve liter “De Klok” bier
  • Een verfrommeld restant papiertje van een rol “Mentos Choco”

Nu lijkt er wel een soort van trend te onstaan, waarbij blikjes bier vrijuit gedeponeerd worden – maar dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik probeer de diversiteit juist te stimuleren mensen. Maar goed, jullie vragen, wij serveren!

“De Klok” bier – IEMAND hier ooit van heeft gehoord?
Nee ik dus ook niet. Maar toch ligt het daar in mijn bakje, en dus ook in de supermarkt. “Fris van smaak; niet te zoet en niet te bitter, met 4,8% alcohol.”

Als-OF ik tegenwoordig nog eigenlijk een normaal pilsje drink. Naarmate de klok blijft tikken – gaan de smaken veranderen en komt er uit de kraan eigenlijk alleen nog maar speciaal bier – geef mij maar een Karmeliet Tripel, Brugse Zot, Westmalle Dubbel, La Chouffe, Duvel, Brouwerij t’ij Zatte. Eigenlijk komt het er op neer dat ik een hele lange lijst met heerlijke biertjes kan opnoemen die ik met genoegen weg tik.

Net als dat die verdraaide tijd maar blijft door tikken!

In tegenwoordige tijd spreek ik als laatste weken 30-jarige nog graag uit dat de tijd toch echt wel snel gaat! En dan komt er zo’n gast die mij dan als grap, ook nog eens laat herinneren met zo’n de KLOK blikje. Zo van “Hier oude lul , je wordt binnenkort 31”. En dan ook nog zo’n gemiddeld non-speciaal biertje. Wat wil je mij zeggen vriend, dat je mij persoonlijk tussen de jupiler en de alfa ziet staan? Geef jij mij geen plekje op ooghoogte bij de premium pilsjes?

Nou ik zal je vertellen! Ik voel me als Duvel, volledig vol geschonken in een bijbehorend beslagen glas, gevuld van de tap – hoogzomer op een terras met een bijzondere dorst! Opperst tevreden vriend! How do you like them apples?

Maar dan…

Als we het dan hebben over de Freshmaker, de double taker, de money maker – MENTOS… Dan denk je toch als eerst aan dat liedje:

“she’s fresh fresh, exciting… She’s so exciting to me”…

Eindigende met de fameuze leus “Mentos, the Freshmaker”.

Het blijkt dan toch dat ook de snoepfabrikant met de tijd mee moet, zijn smaken aan moet passen aan veranderende consumentenvoorkeuren – ofwel zijn productassortiment verbreden om zijn afzetmarkt te vergroten.
Maar past Mentos Choco nog wel in het originele idee van Mentos? Of gaat het varen in een gebied waar toch al heel wat bekende namen reeds een candy-bar in de schappen hebben liggen?

Ik denk dat ze een andere campagne nodig hebben:

Mentos – the Freshmaker 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *